چراغ Link مودم من ثابت نیست چه باید بکنم؟
این چراغ بیانگر امکان برقراری ارتباط ADSL بر روی خط تلفن است. در مودمها معمولا چراغهایی با اسامی مختلف(ADSL, Link, Status, Sync, Wan) در جلوی مودم وجود دارد که ثابت بودن این چراغ نشانگر امکان برقراری اتصال اینترنت می باشد. در صورت خاموش بودن این چراغ و یا چشمک زدن آن مشکلی وجود دارد که تا بر طرف شدن این مشکل و ثابت شدن چراغ ارتباط شما با اینترنت قطع خواهد بود.
- برای برطرف کردن این مشکل به موارد زیر توجه فرمایید:
- ابتدا وصل بودن بوق تلفن خود را بررسی کنید. در صورت قطعی بوق با 117 تماس گرفته و اعلام خرابی نمایید.
- اتصالات فیزیکی را مجددا چک کنید و از وصل بودن خط تلفن به Line مودم اطمینان حاصل فرمایید.
- از صحت اتصالات مودم و گوشی تلفن و خط تلفن به اسپلیتر اطمینان حاصل کنید.
- پریز یا دو شاخه ضد برق می تواند از ثابت شدن چراغ لینک جلوگیری نماید.
- وجود صفر بند روی خط تلفن نیز امکان اختلال در برقراری چراغ لینک را ایجاد می نماید.
در این مرحله لازم است که تمام دستگاه های مخابراتی ( تلفن، فکس، Caller ID و ...) را از مدار خارج کرده و تنها مودم را به صورت صحیح به اسپلیتر متصل کرده و برقرار شدن Link را بررسی نمایید. همچنین یک بار این مرحله را بدون اسپلیتر (تنها مودم به صورت مستقیم به خط تلفن) امتحان نمایید.
در نهایت مودم را چند دقیقه خاموش نگاه داشته و مجددا برقرار شدن چراغ Link را بررسی کنید.
در صورتیکه مودم شما USB است ، بعد از طی مراحل بالا ابتدا پورت آن را جابجا کرده و به یک پورت USB دیگر روی کامپیوتر متصل نمایید یا ابتدا پورت USB را از کامپیوتر جدا نموده سپس کامپیوتر را ریستارت کرده و بعد از بالا آمدن ویندوز پورت USB را وصل کنید. همچنین ممکن است Driver مودم مشکلی داشته باشد که باید یک بار درایور را Uninstall و مجددا Install نمایید.